Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap

Produksjonsdato : 2001-01-23
Katalogtype: Fullformat.

1
PublKat: D02 (Foredrag/poster ved vit. konf. med publisert artikkel (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Babic, A.
Medforf: Spector, J.M.
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Medforf: Karlsson, D.
Medforf: Wasson, B.
         UiB, Institutt for informasjonsvitenskap
Medforf: Davidsen, P.I.
         UiB, Institutt for informasjonsvitenskap
Medforf: Sancho, J.
Medforf: Ecoello, E.
Medforf: Hatschek, T.
Medforf: Sjodahl, J.
Medforf: Wigertz, O.
Tittel:  Tell Me: In Telemedical Support of Breast Cancer
År:      1998-08
Konfer:  MEDINFO 98
Sted:    Seoul, Korea
Språk:   eng
PublID:  r99001327
LokalK:  s

2
PublKat: D03 (Foredrag/poster ved vit. konf. med publisert abstract (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Sioutine, Alexei
         UiB, Institutt for informasjonsvitenskap
Medforf: Davidsen, Pål Ingebrigt
         UiB, Institutt for informasjonsvitenskap
Medforf: Spector, Jonathan Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Tittel:  Modeling Resource management in Instructional Systems Development Proj
         ects
Tidskr:  Proceedings of The Sixteenth International Conference of th
         e System Dynamics Society.
Red:     Pugh, Alexander
Red:     Rahn, Joel
ISBN:    0-9683849-0-0
År:      1998-07-20
Utgiver: System Dynaics Society
Konfer:  The Sixteenth International Conference of the System Dynamics S
         ociety
Sted:    Quebec, Canada
Emneord: System Dynamics, Resource management, Project management, ISD project
         s
Språk:   eng
PublID:  r99000299
LokalK:  b

3
PublKat: D01 (Invitert foredrag ved vit. konf. med publisert artikkel (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Tittel:  An Instructional Design Framework for System Dynamics Based Learning E
         nvironments.
År:      1998-06-22
Konfer:  World Conference on Educational Multimedia and Hypermedia, ED-M
         edia`98
Sted:    Freiburg, Germany
Språk:   eng
PublID:  r99001318
LokalK:  s

4
PublKat: D02 (Foredrag/poster ved vit. konf. med publisert artikkel (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Medforf: Morgan, K.
         UiB, Institutt for informasjonsvitenskap
Medforf: Vergari, A.
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Medforf: Makochieng, M.
Medforf: Vold, V.
         UiB, Institutt for informasjonsvitenskap
Medforf: Wasson, B.
         UiB, Institutt for informasjonsvitenskap
Tittel:  Collaborative Tele-Learning Designs and Architectures.
Tidskr:  Norsk informatikkonferanse - NIK'98
ISBN:    82-519-1336-5
År:      1998-11
Side(r): s. 214-227
Konfer:  Annual Norwegian Informatics Society Meeting
Sted:    Kristiansand, Norway
Språk:   eng
PublID:  r99001340
LokalK:  s

5
PublKat: A11 (Artikkel i internasjonalt vitenskapelig tidsskrift med referee)
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Medforf: Davidsen, P.I.
         UiB, Institutt for informasjonsvitenskap
Tittel:  Constructing learning environments using system dynamics.
Tidskr:  Journal of Courseware Engineering
ISSN:    1522-175X
År:      1998
Volum:   1
Side(r): 5-12
Språk:   eng
PublID:  r99001349

6
PublKat: D01 (Invitert foredrag ved vit. konf. med publisert artikkel (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Tittel:  Constructive Engagement in Open and Distance Learning
År:      1998-06-22
Konfer:  World Conference on Educational Multimedia and Hypermedia, ED-M
         edia`98
Sted:    Freiburg, Germany
Språk:   eng
PublID:  r99001321
LokalK:  s

7
PublKat: D02 (Foredrag/poster ved vit. konf. med publisert artikkel (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Medforf: Davidsen, P.I
         UiB, Institutt for informasjonsvitenskap
Medforf: Sioutine, A.
Tittel:  Cooperative learning in system dynamics based learning environments.
År:      1998-09
Konfer:  British Psychological Society Education Section Annual Conferen
         ce
Sted:    Exeter University,UK.
Språk:   eng
PublID:  r99001334
LokalK:  s

8
PublKat: D01 (Invitert foredrag ved vit. konf. med publisert artikkel (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Tittel:  Distance education: Analysis of far/near-site interaction patterns.
År:      1998-02-19
Konfer:  Association for Educational Communications and Technology Annua
         l Meeting
Sted:    St.Louis, Missouri
Språk:   eng
PublID:  r99001305
LokalK:  s

9
PublKat: D01 (Invitert foredrag ved vit. konf. med publisert artikkel (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Medforf: Davidsen, P.I.
         UiB, Institutt for informasjonsvitenskap
Medforf: Sioutine, A.
Medforf: Bahaa, M.
Tittel:  Learner collaboration in simulation based environments.
År:      1998-09
Konfer:  Association for Learning Technology Annual Conference
Sted:    Oxford University, UK
Språk:   eng
PublID:  r99001337
LokalK:  s

10
PublKat: D01 (Invitert foredrag ved vit. konf. med publisert artikkel (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Tittel:  Multimedia design and evaluation guidelines: A learning perspective.
År:      1998-04-19
Konfer:  Renewal of Undergraduate Education`s Workshop and Project revie
         w
Sted:    Umeå, Sweden
Språk:   eng
PublID:  r99001316
LokalK:  s

11
PublKat: A11 (Artikkel i internasjonalt vitenskapelig tidsskrift med referee)
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Tittel:  President`s corner.
Tidskr:  Journal of Courseware Engineering
ISSN:    1522-175X
År:      1998
Volum:   1
Side(r): 1-5
Språk:   eng
PublID:  r99001346

12
PublKat: A11 (Artikkel i internasjonalt vitenskapelig tidsskrift med referee)
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Tittel:  Remarks from the book review editor
Tidskr:  Research Dialogue in Learning and Instruction
ISSN:    1461-8222
År:      1998
Volum:   1(1)
Side(r): 23-23
Språk:   eng
PublID:  r99001347

13
PublKat: D01 (Invitert foredrag ved vit. konf. med publisert artikkel (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Medforf: Davidsen, P.I.
         UiB, Institutt for informasjonsvitenskap
Tittel:  Simulation based learning environments.
År:      1998-08
Konfer:  ICO Fourth International Summer School
Sted:    Gøteborg University, Sweden
Språk:   eng
PublID:  r99001330
LokalK:  s

14
PublKat: D01 (Invitert foredrag ved vit. konf. med publisert artikkel (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Tittel:  Synthesizing instructional theories and implications for instructional
          technology.
År:      1998-04-14
Konfer:  American Educational Research Association Annual Meeting
Sted:    San Diego, California
Språk:   eng
PublID:  r99001314
LokalK:  s

15
PublKat: D01 (Invitert foredrag ved vit. konf. med publisert artikkel (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Tittel:  System dynamics based learning environment.
År:      1998-02-17
Konfer:  International Masters Workshop at the Association for Education
         al Communications and Technology Annual Meeting.
Sted:    St.Louis, Missouri.
Språk:   eng
PublID:  r99001302
LokalK:  s

16
PublKat: A12 (Artikkel i internasjonalt vitenskapelig tidsskrift uten referee)
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Tittel:  The future of instructional theory: A synthesis of European & American
          perspectives.
Tidskr:  Journal of Structural Learning
ISSN:    0022-4774
År:      1998
Hefte:   13 (2)
Side(r): 13 s.
Språk:   eng
PublID:  r98007635
StatKat: f

17
PublKat: A11 (Artikkel i internasjonalt vitenskapelig tidsskrift med referee)
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Tittel:  The future of instructional theory: A synthesis of European & American
          perspectives.
Tidskr:  Journal of Structural Learning
ISSN:    0022-4774
År:      1998
Volum:   13(2)
Side(r): 115-128
Språk:   eng
PublID:  r99001345

18
PublKat: A07 (Leder, anmeldelse, kronikk i tidsskrift inkl. dagspresse (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Tittel:  The Logic of Failure
Tidskr:  Research Dialogue in Learning and Instruction
ISSN:    1461-8222
År:      1998
Volum:   1(1)
Side(r): 25-28
Språk:   eng
PublID:  r99001355
StatKat: f

19
PublKat: A11 (Artikkel i internasjonalt vitenskapelig tidsskrift med referee)
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Tittel:  The role of epistemology in instructional design.
Tidskr:  Instructional Science
ISSN:    0020-4277
År:      1998
Volum:   26
Side(r): 193-203
Språk:   eng
PublID:  r99001344

20
PublKat: D01 (Invitert foredrag ved vit. konf. med publisert artikkel (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, J.Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Medforf: Gonzalez, J.J.
Medforf: Breuer, K
Tittel:  Tools and priciples for the design of learning environments for comple
         x domains.
År:      1998-04-13
Konfer:  American educational Research Association Annual Meeting
Sted:    San Diego, California
Språk:   eng
PublID:  r99001311
LokalK:  s

21
PublKat: D02 (Foredrag/poster ved vit. konf. med publisert artikkel (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Spector, Jonathan Michael
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Medforf: Davidsen, Pål Ingebrigt
         UiB, Institutt for informasjonsvitenskap
Tittel:  Cognitive complexity in decision making and policy formulation: A syst
         em dynamics perspective.
Tidskr:  Proc. of the Fourth International Conference on Competence-
         Based Management
Red:     Sanchez, Ron
År:      1998-06-19
Konfer:  Fourth International Conference on Competence-Based Management
Sted:    Oslo, Norway
Emneord: Cognitive complexity, Decision making, Policy Design
Språk:   eng
PublID:  r99000304
LokalK:  s

22
PublKat: A12 (Artikkel i internasjonalt vitenskapelig tidsskrift uten referee)
Instit:  Universitetet i Bergen, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for informasjonsvitenskap, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Forf:    Tennyson, R.D.
         University of Minnesota
Medforf: Spector, J.M.
         UiB, Forskningsprogram i pedagogisk informasjonsvitenskap
Tittel:  Goals for automating instructional systems: A review of issues for res
         earch.
Tidskr:  Journal of Structural Learning
År:      1998-01
Hefte:   2
Side(r): 13 s.
Språk:   eng
PublID:  r98007632
StatKat: f


<- forrigeinnholdneste ->