Psykologisk fakultet

Program for læringsforskning

Produksjonsdato : 2001-01-23
Katalogtype: Fullformat.

1
PublKat: D03 (Foredrag/poster ved vit. konf. med publisert abstract (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Psykologisk fakultet, Program for læringsforskning
Forf:    Dysthe, Olga
         UiB, Program for læringsforskning
Tittel:  An international perspective on writing across the
         curriculum at Norwegian universities
År:      1998-08-07
Konfer:  Global Conversations on Language and Literacy; NCTE
Sted:    Frankrike
Emneord: academic writing, writing across the curriculum
Språk:   eng
PublID:  r99012702
StatKat: f
LokalK:  KAT 10

2
PublKat: D03 (Foredrag/poster ved vit. konf. med publisert abstract (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Psykologisk fakultet, Program for læringsforskning
Forf:    Dysthe, Olga
         UiB, Program for læringsforskning
Tittel:  an international perspective on writing at norwegian universities
Tidskr:  writing across the curuiculum at norwegian universities
År:      1998-08-07
Konfer:  Global Conversations on Language and Literacy
Sted:    frankrike
Emneord: academic writing
Språk:   eng
PublID:  r99013826
StatKat: a
LokalK:  sKAT 10

3
PublKat: A17 (Artikkel i populærvitenskapelig tidsskrift)
Instit:  Universitetet i Bergen, Psykologisk fakultet, Program for læringsforskning
Forf:    Dysthe, Olga
         UiB, Program for læringsforskning
Tittel:  Michael Bakhtin - ei dialogisk tilnærming til mennesket, språket og li
         tteraturen.
Tidskr:  Impuls
År:      1998
Hefte:   1
Språk:   nno
PublID:  r99002906
LokalK:  NA06

4
PublKat: D01 (Invitert foredrag ved vit. konf. med publisert artikkel (t.o.m. 1998))
Instit:  Universitetet i Bergen, Psykologisk fakultet, Program for læringsforskning
Forf:    Nordmo, Ivar
         UiB, Program for læringsforskning
Tittel:  Collaborative Learning in Work Groups: A practical and low cost respon
         se to a dramatic increase in student numbers.
Tidskr:  Proceedings of the Second Regional Workshop on Teaching Str
         ategies in Higher Education: The Role of Innovation
Red:     Fowkes, Reuben
ISBN:    963 036300 3
År:      1998-03-26
Side(r): 97-104
Utgiver: Civic Education Project Hungary
Konfer:  Second Regional Workshop on Teaching Strategies in Higher Educa
         tion: The role of Innovation
Sted:    Szeged, Hungary
SamNor:  Universitetet i Bergen, (17.500 studenter), har i stor omfatning tatt
          i bruk organisert gruppeundervisning på grunn- og mellomfagsnivå som
          en metod å opprettholde eller heve studiekvaliteten i en tid med sto
         r økning i antall studenter. Hovedfagstudenter ansettes for å lede gr
         uppene som består av 10-15 studenter. Innlegget redegjør for metodens
          utvikling, funksjon og suksess etter seks år i virksomhet.
SamEng:  The University of Bergen, on the west coast of Norway, (17,500 studen
         ts), has introduced a method of collaborative learning in small work
         groups (10-15 students) to deal with a drastic increase in student nu
         mbers. Graduate students have been hired to work as group leaders. Th
         e method has been running for six years. This paper deals with its de
         velopment, operation and success.
Språk:   eng
PublID:  r99005033
LokalK:  sC01

5
PublKat: C11 (Rapport utgitt av institusjon, forening, o.a.)
Instit:  Universitetet i Bergen, Psykologisk fakultet, Program for læringsforskning
Forf:    Raaheim, Arild
         UiB, Program for læringsforskning
Tittel:  Psykologi grunnfag ved Universitetet i Bergen.  Noen tanker om kontrol
         l, kvalitet, læring og eksamen.
Serie:   Arbeidsnotat
ISSN:    0808-596X
År:      1998
Hefte:   1
Utgiver: Program for læringsforskning, UiB
Språk:   nor
PublID:  r99002917
LokalK:  NKat 7

6
PublKat: C11 (Rapport utgitt av institusjon, forening, o.a.)
Instit:  Universitetet i Bergen, Psykologisk fakultet, Program for læringsforskning
Forf:    Raaheim, Arild
         UiB, Program for læringsforskning
Medforf: Radford, John
         University of East London
Tittel:  Undervisning og læring ved Universitetet i Bergen.  Resultater fra en
         spørreundersøkelse.
Serie:   Arbeidsnotat/rapport
År:      1998
Hefte:   2
Utgiver: Program for læringsforskning, UiB
Språk:   nor
PublID:  r99002918
LokalK:  NKAT 7


<- forrigeinnholdneste ->