Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Institutt for medievitenskap

Produksjonsdato : 98-05-06
Katalogtype: Kortformat.

1
Eide, Martin                                                                  
Den sosiologiske fantasi og journalistforskningen eller den journalist iske   
fantasi og sosiologien. Journalistikkforskning : et felt på nye veier?.       
Norsk medieforskerlag: 4, 13-29 1993 ISBN 82-91329-00-1 ISSN 0803-8627        
                                                                    A05       
 
2
Eide, Martin                                                                  
Enlightenment from a Middle Ground : the Case of Norwegian Science Jou        
rnalism. Dublin, 1993-06-24                                         D04       
 
3
Eide, Martin                                                                  
"Glede forvoldt". Mediegleder. Et festskrift til Peter Larsen. Ad Notam       
Gyldendal, Oslo, 321-244 1993 ISBN 82-521-4107-2                    A05       
 
4
Eide, Martin                                                                  
Hva politikeren følte på målstreken : sportssjargongens medie-ekspansj on.    
Oslo, 1993-03-11                                                    D04       
 
5
Eide, Martin                                                                  
Hvem styrer helsepolitikken i Norge? Massemedias rolle. Røros, 1993-03-17     
                                                                    D04       
 
6
Eide, Martin                                                                  
Hvorfor informasjonsarbeidere bør lese VG. Stavanger, 1993-03-22    D04       
 
7
Eide, Martin                                                                  
Kom nærmere, kom nærmere! Bergens Tidende - Stavanger Aftenblad -             
Adresseavisen. 1993                                                 A06       
 
8
Eide, Martin                                                                  
Massemedia og sosiale sceneskift. Bergens Tidende - Stavanger Aftenblad -     
Adresseavisen. 1993                                                 A06       
 
9
Eide, Martin                                                                  
Nyheiter og maktspel : nokre definisjonsspørsmål. Verda på skjermen : om      
nyheiter og fjernsyn. Det Norske Samlaget, Oslo, 231-244 1993 ISBN            
82-521-4107-2                                                       A05       
 
10
Eide, Martin                                                                  
Profilmedier og medieprofiler. Inforum. Forum for offentlig informasjon: 1,   
22-23 1993 ISSN 0333-1040                                           A06       
 
11
Eide, Martin                                                                  
Pøbler imellom : på sporet av Dagbladstilen. Utskjelt og utsolgt : Dagbladet  
125 år. Aschehoug, Oslo 1993                                        A05       
 
12
Hagen, Ingunn                                                                 
Democratic communication in media and interviewing. - Tidvise Skrifter. -     
Høgskolesenteret i Rogaland: 10, 40 1993 ISBN 82-91089-10-8         C01       
 
13
Hagen, Ingunn                                                                 
Den ambivalente sjåar : nyheitssjåing som plikt i folks kvardagsliv. Verda    
på skjermen : om nyheiter og fjernsyn. Det Norske Samlaget, Oslo, 135-154     
1993 ISBN 82-521-4107-2                                             A05       
 
14
Hagen, Ingunn                                                                 
Fjernsynsresepsjon, kvardagsliv og familiesamvær: ei etnografisk studie av    
publikums fjernsynssjåing i ein fleirkanalsituasjon. = Television             
reception, everyday life and family interaction: an ethnographic study of     
the audiences' television viewing in a multi-channel situation.               
Konferanserapport fra Nordisk medieforskerkongress, 11, Trondheim 1993. -     
Gruppe 4: Resepsjonsforskning og publikumsanalyse. - Universitetet i Bergen,  
Inst. for massekommunikasjon, 13 s. 1993                            C01       
 
15
Hagen, Ingunn                                                                 
Kva skal journaliststudentar med (medie)teori? Journalisten. Norsk            
journalistlag: 15 1993                                              A07       
 
16
Hagen, Ingunn                                                                 
News Viewing Ideals and Everyday Practices : the Ambivalences of Watch ing    
"Dagsrevyen". - Department of mass communication, report 15. - Universitetet  
i Bergen - Institutt for massekommunikasjon: 15, 383 1993           C03       
 
17
Hagen, Ingunn                                                                 
Reception Analysis. Media Reception : PROFF Papers. Universitetet i Oslo -    
Institutt for medier og kommunikasjon: 9, 1-19 1993 ISBN 82-570-6079-8 ISSN   
0802-1872                                                           A05       
 
18
Hagen, Ingunn                                                                 
The Question of Scientific Criteria for Qualitative Research. Media           
Reception. PROFF Papers. Universitetet i Oslo - Institutt for medier og       
kommunikasjon: 9, 177-199 1993 ISBN 82-570-6079-8 ISSN 0802-1872    A05       
 
19
Hagen, Ingunn; Helland, Knut                                                  
Verda på skjermen : om nyheiter og fjernsyn. Red. Hagen, Ingunn; Helland,     
Knut. Det Norske Samlaget, Oslo 1993 ISBN 82-521-4107-2             B01       
 
20
Helland, Knut                                                                 
Public and Commercial News : Productional Contexts, Genre Conventions and     
Textual Claims in Television. - Univ. of Leicester - Centre for Mass          
Communication Research, 337 1993                                    C03       
 
21
Hillesund, Terje                                                              
Talehandlinger i Olav Tryggvasons saga. = Speech Acts in The Olav             
Tryggvason's saga. Konferanserapport fra Nordisk mediaforskerkongress, 11,    
Trondheim, 1993. - Gruppe 9: Medienes språk og retorikk. - Universitetet i    
Bergen, Inst. for massekommunikasjon, 32 s. 1993                    C01       
 
22
Sivertsen, Erling                                                             
Barnet på fanget - Gro på plakat. Bergens Tidende. 1993-10-12       A07       
 
23
Sivertsen, Erling                                                             
Blikk på Gro. Morgenbladet. 1993-09-21                              A07       
 
24
Sivertsen, Erling                                                             
Dadaismen i reklamen. Dagbladet. 1993-04-04                         A07       
 
25
Sivertsen, Erling                                                             
Databaser og gårsdagens avis. Bergens Tidende. 1993-11-30           A07       
 
26
Sivertsen, Erling                                                             
Fra Khrusjtsjovs sko til Marta Louises hatter. Foto, pressefoto, hyper foto   
og indeksikalitet., 18 Trondheim, 1993-08-08                        D04       
 
27
Sivertsen, Erling                                                             
Hyperfoto - et farvel til indeksikaliteten? Morgenbladet. 1993-10-01          
                                                                    A06       
 
28
Sivertsen, Erling; Hillesund, Terje                                           
Kjørups manipulerte bilde. Bergens Tidende. 1993-02-22              A07       
 
29
Sivertsen, Erling; Hagen, Roar                                                
Private banks in public discourse. Journal of sociology. 1 1: 4, 275-294      
1993 ISSN 0804-0486                                                 A01       
 
30
Sivertsen, Erling                                                             
På sporet av originalitet i nyhetsbildet. En analyse av hovedstadspressens,   
regionspressens og NRKs innflytelse på NTB sin dagsorden. - Universitetet i   
Bergen - Institutt for massekommunikasjon, 53 1993                  C02       
 
31
Sivertsen, Erling                                                             
Situasjonen er ikke slik, men slik ... eller er den? Om DnBs reaksjon på      
intern protest og ekstern kritikk. En reklameanalyse. - Universitetet i       
Bergen - Institutt for massekommunikasjon, 31 1993                  C02       
 
32
Sivertsen, Erling                                                             
Tiltro eller skepsis? Dagbladet. 1993-05-19                         A07       
 
33
Syvertsen, Trine                                                              
Serving the public: public television in Norway in a new media age. Media,    
Culture and Society. 14, s. 229-244 1993 ISSN 0163-4437             A01       
 
34
Syvertsen, Trine                                                              
The idea of "Public interest". The role of media in a changing society.       
(Paper from the BalticNorwegian Conference). Red. Høyer, Svennik; Sandsmark,  
Line; Skov, Bjarne, s. 189-195 1993 ISBN 82-570-6075-5              A05       
 
35
Tveiten, Oddgeir                                                              
Alternativet og opposisjonen: grenseverdier og positive utopier i             
utviklingsjournalistikk og nyhetssosiologi. = Alternativity and opposition    
in news journalism. Konferanserapport fra Nordisk mediaforskerkongress, 11,   
Trondheim, 1993. - Gruppe 19: Journalistikk og medieetikk. - Universitetet    
i Bergen, Inst. for massekommunikasjon, 16 s. 1993                  C01       
 
36
Tveiten, Oddgeir                                                              
Just say no! : Ideological Counterpoints in US media coverage of the          
General elections in Nicaragua, 1990. - Universitetet i Bergen - Institutt    
for massekommunikasjon 1993                                         C01       
 
37
Tveiten, Oddgeir                                                              
News and the realization of guilt and innocence: the US media and             
Nicaragua. Journalistikkforskning - et felt på nye veier?. Norsk              
medieforskerlag: 4, 95-118 1993 ISBN 82-91329-00-1 ISSN 0803-8627   A05       
 
38
Østbye, Helge                                                                 
Lokal aviskonkurranse på publikums- og annonsemarked., 16 Volda, 1993-08-05   
                                                                    D04       
 
39
Østbye, Helge                                                                 
Massekommunikasjon : kommentar og oppgavehefte. Folkets brevskole, 43 1993    
                                                                    B01       
 
40
Østbye, Helge; Schwebs, Ture                                                  
Media i samfunnet. Det Norske Samlaget, Oslo, 290 1993 ISBN 82-521-3935-3     
                                                                    B01       
 
41
Østbye, Helge                                                                 
Mediemakt : medieorganisasjoner og mediestrukturer. Folkets brevskole, 37     
1993                                                                B01       
 
42
Østbye, Helge                                                                 
Startschuß für TV2. Medien Jahrbuch 93 Band 1. Red. Heinrich, Frank.        
Kellerer & Partner, side 166-168 1993 ISBN 3-925479-30-9            A05       
 
43
Østbye, Helge                                                                 
UNG - en brukerundersøkelse. - Barne- og familiedepartementet/Statsinfo, 21   
1993                                                                C01       
 

<- forrigeinnholdneste ->